lørdag 23. oktober 2010

Sweet dreams

Godt man har noe fornuftig å bruke tida på :)
Forrige helg var Nina og jeg på loppemarked, og for 40 kr fikk jeg kjøpt 2 kjempefine duker.  En i finvevd hvit lin med håndbrodert mønster, og en maskinbrodert litt grovere lyseblå lin.  Den hvite er nå blitt til dynetrekk og putevar til vogga mi :)
Først tok jeg ei fyllpute og sydde om til ei dyne og pute, str 15x23 og 8x11 cm.  Så sydde jeg dynetrekk og putevar. På putevaret aplikerte jeg på en bit av broderiet på duken.  Maken til morsomt arbeide på en lørdag ettermiddag... :)
Og tidligere denne uka har jeg strikket pledd og pute...
Da mangler et par ting, madrass og laken.
-ja og nattkjole kanskje ....tre ting da.

Pluss at jeg har sydd en fell som ikke er helt ferdig.  Den er laget som en sovepose, og skal ha knapper i sidene.  Men jeg har ingen knapper liggende som jeg synes passer, så da blir det vel ei stund til den blir ferdig...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar