søndag 1. mai 2011

Ikke akkurat striskjorte...

I går tidlig våknet jeg faktisk med hodet fullt av
skjortesøm
Jeg har aldri sydd bunadskjorte før
og selv om jeg gikk på kurs i
linsøm 
i vinter, følte jeg meg ikke helt trygg
på hvordan jeg skulle gripe ann
disse  av stoff-firkantene

Det er ofte sånn jeg holder på
det kverner rundt i hodet
mens jeg driver med andre ting
for, det er så viktig å komme riktig ut..

..det er likt for alt håndverk..
snekkeren
kan jo ikke legge kledning før reisverket er satt opp


Sydd med indresøm

og helst pene og like legg..

Takk
for at denne første skjorta jeg skal sy er helt uten broderi!
Tror kanskje jeg hadde vært litt mer forsiktig
 om stoffdelene var fylt med
hardangersøm, utrekkssøm eller annet vakkert broderi

1. mai er ingen fridag for min del
konfirmantens store dag er om 1 uke..
Så i løpet av denne søndagen skal bunaden henge
ferdig sydd, nystrøket og
klar til bruk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar