lørdag 21. mai 2011

Dream come true...?


Jeg har vært fasinert av
bunader
absolutt så lenge jeg kan huske! 
Og i veldig lang tid har drømmen vært å lage bunader til gutta mine
Men å sette igang med et sånt prosjekt uten en skikkelig opplæring først
er ikke noe jeg har hatt lyst til
Bunaden skal syes skikkelig, og sitte perfekt
hvis ikke kan den like godt kjøpes på Cubus eller noe..


Som jeg tidligere har fortalt så har jeg meldt meg på bunadsopplæringen
Opplæringen er i 6 moduler, og tanken var da selvsagt å starte på nr. 1.
Men i vinter fikk jeg være med på nr. 4 - Linsøm.
Og nå har jeg fått tilbud om å være med på nr. 5 - Tilpassing av Mannsbunad
Jeg er sprudlende glad!
Det passer helt perfekt... nå er i hvertfall målet mitt at...
Didrik skal ha Ringeriksbunad til 17. mai 2012!

Bildene av den fantastisk fine Ringeriksbunaden er lånt fra
Norsk Bunadsleksikon

Gutta mine har vært hos fotograf sånn ca. 10-11 ganger i sitt liv...
Og det blir nok en gang til hvis jeg får til detta :)



Men inntil videre får jeg lage ferdig
de noe enklere kjolene mine..
Dette er bolerojakken til den ene
mangler bare armerne sine...


Planen er fortsatt å prøve å finne stoff
i London neste uke

Ønsker meg også en kjole i engelsk blonde
det burde jeg vel også få tak i der kanskje..
Da blir det i tilfelle enda et kjoleprosjekt i sommer :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar