lørdag 13. november 2010

Twist

Kremmerhus = sammenrullet papir med spiss bunn.  Eller stoff som her...  Samme stoff som jeg brukte til hjertet jeg lagde for en stund siden, dvs lin.  Nederst har jeg sydd jeg fast en prisme i glass jeg hadde liggende.
Også har jeg brukt litt rester etter skinnfellen i gotlandsfår. Helt uklippet...stakkars sauen har sikkert ikke blitt gammel, har i allefall aldri blitt klipt.  Man kan se det på den fine krøllen som er ytterst på ulla.  Den har den når den blir født, men den kommer aldri tilbake etter den er blitt klipt.
Lurer egentlig litt på uttrykket - Kremmerhus..   men det er vel så enkelt at det var kremmern, eller handelsmannen, sin måte å pakke inn på.  Så da ble det vel kremmerens hus til drops og sånt..  Det heter vistnok twist på engelsk... og det kan jeg jo fylle det med :)
Søndagens arbeide som er gjort klart.  To gamle ullgensere skal sammen med et fløyelsbånd og litt blonde bli en ny pute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar